۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۹

خلیلی مطرح کرد:

استان کرمان رتبه نخست ناباروری در سطح کشور را داراست/ تنها دو مرکز درمان ناباروری در اصفهان داریم

استان کرمان رتبه نخست ناباروری در سطح کشور را داراست/ تنها دو مرکز درمان ناباروری در اصفهان داریم

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با بیان اینکه استان کرمان رتبه نخست ناباروری در سطح کشور را داراست، گفت: با وجود اینکه اصفهان به عنوان یک شهر توریستی در کشور مطرح است و مراکز علمی و دانشگاهی متعددی در این استان وجود دارد تنها دارای دو مرکز درمان ناباروری است که این موضوع نیازمند توجه بیشتری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی خلیلی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیشتمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با خوش آمدگویی به مسئولان، اساتید، دانشجویان و تمامی شرکت کنندگان به شهر تاریخی و زیبای اصفهان اظهار داشت: بی شک انگیزه ای که در برپایی همایش های علمی تخصصی وجود دارد، همانا خلق فرصتی است تا تلاش کوشندگان عرصه پژوهش در قالبی سازمان یافته و مستمر به اطلاع علاقه مندان رسانده شود.

وی افزود: این کنگره سراسری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود تا با برپایی سخنرانی های جامع و پانل های تخصصی توسط اساتید مجرب، متخصصان و دانشجویان حوزه باروری و ناباروری سبب ارتقای بضاعت علمی ما شود.

رئیس بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری تاکید کرد: با توجه به پیشرفت های گسترده در زمینه فن‌آوری باروری آزمایشگاهی، در این گردهمایی سعی می شود تا به تمام عناوین این علم کاربردی از جمله موارد درمانی، اخلاقی و پژوهشی آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: یکی از خصوصیات این کنگره این است که بیش از 20 پانل تخصصی را در بر می‌گیرد که این پانل‌ها به 2 نوع تک رشته‌ای و چند رشته‌ای تقسیم می‌شود.

خلیلی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمان و آذربایجان به ترتیب بیشترین و کمترین میزان ناباروری در سطح کشور را دارند، بیان داشت: پس از کرمان بیشتری میزان ناباروری در استان های بلوچستان با 12 درصد، یزد با  11 درصدو اصفهان 8 درصد است و استان های شمال و غرب نیز کمترین ناباروری را به خود اختصاص داده است.

وی  اضافه کرد: البته درصد ناباروری در برخی از مناطق کشور در دسترس نیست و لازم است پژوهش های بیشتری در این مکان ها انجام شود.

رئیس بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری با بیان اینکه در حدود 65 مرکز درمان ناباروری در کشور وجود دارد، گفت: از این میان 24 مرکز در تهران، دو مرکز در اصفهان، یزد و و در کرمان تنها یک مرکز وجود دارد که با توجه به وسعت و تعداد مراکز دانشگاهی در اصفهان و میزان بالای ناباروری در کرمان این تعداد بسیار اندک و نیازمند توجه بیشتری است.

وی اذغان داشت: با وجود اینکه این کنگره بیستمین سال برگزاری را پشت سر می گذارد تاکنون این کنگره تنها در استان های شیراز، تبریز، تهران و یزد برگزار شده و مابقی استان ها در این زمینه محروم مانده اند که باید به این موضوع نیز در برگزاری دیگر کنگره ها دقت شود.

کد خبر 2309599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha